Noi cei de la CTIT consideram ca efectuarea mentenanței trebuie realizată conform cu recomandările producătorului. De regula mententanta PC, se efectuează odată la 6 luni sau ori de câte ori este necesar în functie de mediul de utilizare a sistemului.
Mentenanta PC se poate realiza de catre CTIT astfel:
Mentenanta Hardware: care includ dar nu se rezuma la operațiuni de desprafuire componente (procesor, ram, placa grafica), înlocuire ventilatoare, înlocuire de pasta termoconductoare.
Mentenanță Software include diagnosticarea și depanarea defectiunilor, update și optimizare BIOS, defragmentarea și devirusare.
De asemenea serviciile de Mentenanță PC, sunt disponibile în cadrul unui pachet complet destinat companiilor și instituțiilor publice.
Pot face obiectul service PC următoarele tipuri de echipamente:
Calculatoare personale (incluzând unitatea centrala, monitor, tastatura si mouse); si imprimante matriceale, imprimante cu jet de cerneala, imprimante laser (color si alb/negru); dispozitive multifuncționale (printer/scanner/copiator); scanner;
• echipamente de rețea: patch-panel, hub-uri, switch-uri, router; notebook
• evaluare stare de funcționare generala;
• verificare integritate cabluri si conectori externi;
• verificare integritate hard disk;
• verificare si optimizare parametri BIOS;
• actualizare drivere in cazul apariției de noi versiuni afișate pe site-ul producătorului;
• verificare conectabilitate rețea (patch-cord);
• verificare si rezolvare conflicte hardware si/sau software;
• upgrade-uri in cazul in care se impun îmbunătățiri ale componentelor;
• verificare integritate cabluri si conectori externi;
• verificare conectabilitate PC/rețea;
• actualizare drivere in cazul apariției de noi versiuni listate pe site-ul producătorului;
• verificarea si setarea parametrilor (opțiunilor) de tipărire, copiere sau trimitere/primire fax;
notebook-uri / laptop-uri
• evaluare stare de funcționare;
• verificare integritate conectori externi;
• verificare integritate hard disk;
• verificare si optimizare parametri BIOS;
• actualizare drivere in cazul apariției de noi versiuni afișate pe siteul producătorului
• verificare conectabilitate rețea (patch-cord);
• verificare conectabilitate ansamblu rețea;
• verificare si rezolvare conflicte hardware;
Experții nostrii vor verifica dacă este necesară înlocuirea de componente. Avantajele încheierii unui contract de mentenanță IT Hardware și Software precum și mentenanță servere și website sunt:
• Curatare interna si externa (desprafuire) – de doua ori pe an, la sediul CTIT din Bucuresti sau Constanta.
• Reparații hardware la sediul CTIT din Bucuresti sau Constanta.in cazul defecțiunii unor echipamente ce necesita o perioada mai mare de service.
Software (responsabilitatea pentru software-ul utilizat si licențierea acestuia ii aparține exclusiv BENEFICIARULUI)
Servicii incluse in abonament:
• verificare de ansamblu a stării de funcționare a sistemului de operare;
• instalare corecții puse la dispoziție de producătorul sistemului de operare (service Pack, security) in cazul in care exista o conexiune permanenta la internet sau la sediul CTIT din Bucuresti si Constanta.;
• verificarea stării de funcționare a driverelor si a componentelor aferente;
• consultarea log-urilor aplicațiilor, de securitate si sistem pentru depistarea problemelor ce nu se manifesta transparent si înlăturarea cauzelor care le-au produs sau recomandarea masurilor ce trebuie luate pentru a nu mai apărea astfel de erori.
• instalare corecții puse la dispoziție de producătorul soft-ului respectiv;
• configurare aplicații in vederea optimizării, in corelație cu echiparea hardware si sistemul de operare;
• realizare la cerere copii de siguranța (periodice) pentru pachete kit-uri de instalare software (setup) in cazul in care acest lucru este permis prin licența;
Lasă un răspuns